EMNE
Digital markedsføring
Mange dropper strategi og plan til fordel for å ta ting som det kommer, og mener det gjør dem mer fleksible i en digital hverdag som stadig er i endring. Når resultatene uteblir skjønner de ikke hvorfor.
Bruken av internett fortsetter å øke og øke. I 2017 brukte 90% av Norges befolkning internett på daglig basis. To tredjedeler bruker sosiale medier daglig, og tre fjerdedeler handler på nett. Da sier det seg selv hvorfor digital markedsføring blir mer og mer populært – nesten alle er jo på internett!
Sjansen er stor for at du har hørt om digital markedsføring. Det er et utbredt uttrykk som gjerne brukes som en fasit på hvordan man skal lykkes med markedsføringen sin. Men, hva er egentlig digital markedsføring?
Har du opprettet en bedriftsprofil på sosiale medier og kanskje også en egen nettside, men vet ikke helt hvordan du skal bruke disse strategisk for å bygge merkevare og få flere kunder? Du er ikke alene. Denne guiden hjelper deg i gang!
Det er ikke barebare å holde tritt med alle ordene, begrepene og forkortelsene som stadig dukker opp i det digitale landskapet. Derfor har jeg samlet en hel haug av dem i denne digitale ordboken, slik at du enkelt kan søke opp og lære mer om de ulike begrepene.